Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Coraz chętniej kupujemy winyle. W pół roku wydaliśmy na nie prawie 5 milionów złotych

KAROLINA MISZTAL/POLSKA PRESS
Ta wiadomość może okazać się zaskakująca, ale za Ocenem sprzedaż płyt winylowych staje się bardziej dochodowa niż wspierany reklamami streaming.

Według raportu Amerykańskiego Stowarzyszenia Przemysłu Fonograficznego RIAA za pierwsze półrocze 2015 roku sprzedaż winyli przyniosła w USA o prawie 60 milionów dolarów więcej zysku niż streaming.

Sprzedaż albumów i EP-ek w formie płyt winylowych wygenerowała między styczniem a czerwcem 2015 roku 221,8 milionów dolarów, co daje 52% wzrost w stosunku do roku 2014.

Serwisy streamingowe czerpiące dochody z reklam takie jak YouTube, Vevo czy Spotify również zanotowały wzrost finansowy, jednak ich przychód w pierwszym półroczy wyniósł 163 miliony dolarów, co stanowi wzrost w porównaniu do okresu analogicznego w roku ubiegłym o 27 %

Wnioski z raportu, choć zaskakujące, nasuwają się same. Sprzedaż płyt winylowych w USA staje się bardziej opłacalna niż serwisy streamingowe.

W Polsce prawie o 100% więcej

Według danych Związku Producentów Audio-Video, także na polskim rynku widoczny jest silny wzrost sprzedaży płyt winylowych. W pierwszym półroczy 2015 roku. osiągnęła poziom 4,709 miliona złotych, co oznacza wzrost w stosunku do 2014 roku o prawie 98%. W Polsce jednak znaczną przewagę ma przychód ze streamingu, który w pierwszym półroczu 2015 roku wyniósł 18,975 miliona złotych.

źródło: zpav.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto