Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi ekspresowej S6 w Leśnicach i Pogorzelicach. Postęp prac dobrze widoczny z góry

Marcin Kapela
Marcin Kapela
Zaawansowanie budowy odcinków drogi ekspresowej S6 na odcinku Koszalin - Słupsk - węzeł Bożepole Wielkie przebiega z obowiązującymi od listopada 2023 r. harmonogramami.
Zaawansowanie budowy odcinków drogi ekspresowej S6 na odcinku Koszalin - Słupsk - węzeł Bożepole Wielkie przebiega z obowiązującymi od listopada 2023 r. harmonogramami. Janusz Częstkowski
Trwają intensywne i, co ważne, przebiegające z harmonogramem prace związane z budową odcinków drogi ekspresowej S6 na odcinku Słupsk - węzeł Bożepole Wielkie, w tym od Skórowa do Leśnic i od Leśnic do Bożegopola Wielkiego. Zaawansowanie tej potężnej inwestycji drogowej dobrze ukazują zdjęcia z góry.

Budowa drogi ekspresowej S6 w Leśnicach i Pogorzelicach

Trwają intensywne prace związane z budową drogi ekspresowej S6 na odcinku Słupsk - Bożepole Wielkie, w tym na odcinku o długości około 10,88 km od Skórowa (bez węzła) do Leśnic (z węzłem), z Miejscami Obsługi Podróżnych (Darżewo). Wykonawcą inwestycji jest Intercor Sp. z o.o. Wybudowanie tego odcinka będzie kosztować 344,4 mln zł. Planowana data oddania tego odcinka do ruchu to pierwsza połowa 2025 r.

Zakres tej inwestycji przewiduje budowę 25 obiektów inżynierskich - 11 wiaduktów i 14 przejść dla zwierząt. W szczegółach zakres przewiduje:

  • budowę węzła drogowego „Leśnice”
  • przygotowanie terenu pod budowę miejsca obsługi podróżnych kategorii III – oddzielnie dla każdej jezdni;
  • przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z drogą ekspresową;
  • budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do drogi ekspresowej;
  • budowę wiaduktu nad linią kolejową w ciągu drogi ekspresowej;
  • budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
  • budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów (w tym budowę dwóch wiaduktów nad linią kolejową);
  • budowę przepustów pod drogą ekspresową i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
  • budowę oświetlenia drogowego;
  • budowę kanalizacji teletechnicznej;
  • budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
  • realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
  • budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych (w tym linii wysokich napięć 110 kV);
  • wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
  • rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej;
  • wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Z każdym tygodniem postępują też prace związane z budową drogi ekspresowej S6 na odcinku od Leśnic do Bożegopola Wielkiego. Inwestycję liczącą 22,1 km realizuje za kwotę 718 669 944,83 zł firma Budimex. Planowana data oddania tego odcinka do ruchu to druga połowa 2025 r.

W ramach inwestycji przewidziano budowę 17 dużych obiektów inżynierskich, w tym dwóch estakad, a także 11 mniejszych obiektów. Trasa będzie dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i z pasem awaryjnego postoju. Budimex wybuduje też węzły: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce. Powiększy się też istniejący węzeł w Bożympolu Wielkim. Oto, co jeszcze obejmuje zakres inwestycji. Oto, co jeszcze obejmuje zakres inwestycji:

  • przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z obwodnicą;
  • budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • budowę estakady nad istniejącą drogą wojewódzką nr 214, linią kolejową nr 229 oraz 237, rzeką Okalica oraz drogą powiatową nr 1330G;
  • budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
  • budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
  • budowę przepustów pod obwodnicą i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
  • budowę oświetlenia drogowego;
  • budowę kanalizacji teletechnicznej;
  • budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
  • realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
  • budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych;
  • wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
  • rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej;
  • wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji
od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto