Podpis ten można zdobyć, zakładając zaufany profil na platformie ePUAP. Procedura nie jest bardziej skomplikowana niż założenie profilu na portalach społecznościowych typu Nasza Klasa bądź Facebook.
Jedyna różnica polega na utworzeniu profilu zaufania, który musi zostać zweryfikowany przez instytucję taką jak ZUS czy Urząd Skarbowy. Dzięki temu udogodnieniu, możliwe stanie się składanie wniosków o rejestrację działalności gospodarczej, a także prowadzenie korespondencji z urzędem.
Przeczytaj także: Wysłałeś PIT przez Internet?
- To nie jest ekstrawagancja – mówi Karol Buława, pełnomocnik wójta ds. informatyzacji urzędu gminy – to normalność. Oczywiście wszystkiego nie da się załatwić przez Internet, są sprawy które wymagają by petent osobiście stawił się w urzędzie, ale takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwi życie mieszkańcom gminy.
Gmina pragnie zachęcić wszystkich do korzystania z tego sposobu załatwiania spraw, przygotowuje w związku z tym akcję promocyjną.
- Będą ulotki, spotkania w sołectwach, na których będziemy zachęcać do korzystania z tej formy komunikacji z urzędem – informuje pełnomocnik. - Ludzie muszą zobaczyć, że to im się opłaca.
Warto przypomnieć, że do niedawna istniała możliwość skorzystania z płatnego (300 zł rocznie) podpisu kwalifikowanego przy załatwianiu spraw z urzędem przez Internet. Z tej możliwości skorzystała w zeszłym roku 1 osoba.
Strefa Biznesu: Rolnicy zapowiadają kolejne protesty, w nowej formie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?