Organizacje pozarządowe nie będą mogły już prowadzić zbiórek w social mediach
W województwie pomorskim aktywnie działających jest 9952 NGO. Te z nich, które dotąd prowadziły zbiórki na Facebooku i Instagramie, teraz czeka zmiana. Będą musiały przestawić się na serwisy crowdfundingowe, które umożliwiają zakładanie zbiórek internetowych.
Jak zatem organizacje pozarządowe z naszego województwa powinny przygotować się na zmiany, by mogły nadal działać skutecznie na rzecz rozwoju regionu i jego społeczności lokalnej? Serwis crowdfundingowy pomagam.pl daje 3 wskazówki.
Koniec zbiórek na Facebooku i Instagramie. Co dalej?
Facebook czy Instagram pozostaną platformami do komunikacji z darczyńcami, na których NGO będą mogły informować o swoich zbiórkach, ale użytkownicy będą przekierowywani na zewnętrzne strony, gdzie będą dokonywać wpłaty na daną zbiórkę. Meta jednak podkreśla, że nadal będzie wspierać III sektor. Testuje obecnie przycisk „Przekaż datek” w postach, aby kierował darczyńców do strony organizacji lub serwisu ze zbiórkami. Gigant sprawdza również zwiększenie atrakcyjności linków do zbiórek z zewnętrznych serwisów publikowanych u siebie.
Co ciekawe, polski rynek crowdfundingu jest jednym z najbardziej rozwiniętych w Europie. Serwisy takie jak pomagam.pl, zrzutka.pl lub siepomaga.pl oferują darmowe zbiórki dla organizacji porzarządowych i mają dla nich specjalną ofertę.
NGO nie będą już mogły zakładać zbiórek w social mediach. Co mogą zrobić?
Zmiana nastąpi lada chwila. Jest to ostatni moment, by przygotować się na nadchodzące zmiany. Co zatem warto zrobić, prowadząc organizację pozarządową w Polsce? Pomagam.pl przygotowało kilka rad, które odnoszą się także do pozostałych podobnych platform.
- Migracja zbiórek: Organizacje pozarządowe powinny jak najszybciej przenieść wszystkie swoje zbiórki prowadzone w Meta na inne platformy crowdfundingowe, aby uniknąć przerw w pozyskiwaniu funduszy. Kluczem jest to, aby postawić na duże i znane platformy crowdfundingowe, które mają zasięgi i cieszą się zaufaniem ludzi. Warto również wybrać serwisy darmowe, by 100% zebranej kwoty trafiało na wskazany cel.
- Komunikacja z darczyńcami: Kluczowe jest, aby organizacje poinformowały swoich darczyńców o nadchodzących zmianach i nowych metodach wsparcia. Jasna i przejrzysta komunikacja pomoże zachować zaufanie i zaangażowanie darczyńców. Może to być w formie posta w mediach społecznościowych lub newslettera do darczyńców.
- Poznanie nowych narzędzi: To doskonała okazja dla organizacji pozarządowych, by zapoznać się z aktualną ofertą platform crowdfundingowych. Serwisy te mają oddzielną ofertę dla NGO i dostarczają korzyści w postaci skutecznej promocji zbiórki, dotarcia do nowych darczyńców czy wsparcia ekspertów.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?