Otwarto oferty potencjalnych operatorów Mevo. Będzie kolejne postępowanie?

Karol Uliczny
Karol Uliczny
Przemysław Świderski
Otwarto oferty złożone w postępowaniu na wybór operatora systemu roweru metropolitalnego. Zarówno Konsorcjum BikeU i Freebike jak i City Bike Global SA, znacząco przekroczyły budżet zabezpieczony przez zamawiającego. Oferty zostaną teraz poddane ocenie komisji przetargowej.

Nowe Mevo ma być mieszanym systemem roweru metropolitalnego złożonym z co najmniej 4099 pojazdów, w tym 1000 tradycyjnych. Rower będzie można wypożyczyć z jednej ze 717 stacji rowerowych, rozlokowanych na terenie 16 gmin: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck, Władysławowo, Kolbudy oraz Kosakowo. Po serii odwołań wcześniejszego operatora, a nawet unieważnieniu zaproszenia do składania ofert, 26 lipca br. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot otworzył oferty wykonawców zainteresowanych obsługą Mevo 2.0.

W pierwszej kolejności kryterium ceny

Na realizację systemu zabezpieczono 107 487 162,00 zł zł brutto. W trwającym od kwietnia 2020 r. dialogu konkurencyjnym brały udział trzy firmy. Swoje propozycje zgłosiło ostatecznie dwóch wykonawców: Konsorcjum BikeU i Freebike (365,31 mln zł) oraz City Bike Global SA. (159,27 mln zł).

- Niższa oferta zbliżona jest do szacowanej przez nas kwoty - informuje Alicja Mongird, rzeczniczka prasowa OMGGS. - Teraz złożone oferty zostaną poddane ocenie komisji przetargowej. Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej w ramach przewidzianych kryteriów oceny, zobowiązany zostanie m.in. do przedstawienia dwóch rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i dwóch rowerów tradycyjnych. Zamawiający dokona badania zgodności rowerów z warunkami Opisu Przedmiotu Zamówienia (OPZ) w oparciu o opinię niezależnego biegłego rzeczoznawcy.

Oceniając ofertę, komisja przetargowa weźmie w 60 proc. pod uwagę zaproponowaną cenę, a w 40 proc. koncepcję funkcjonowania systemu, w tym bazową liczbę rowerów elektrycznych, dodatkowe punkty ładowania czy odsetek pojazdów zeroemisyjnych, przeznaczonych do obsługi systemu w zakresie relokacji i przewozu rowerów do serwisu.

Umowa zostanie zawarta w przypadku spełnienia wymogów określonych w dokumentacji postępowania. Ma obowiązywać przez 90 miesięcy.

Sklepowy patriotyzm, to polska specjalność.

Wideo

Materiał oryginalny: Otwarto oferty potencjalnych operatorów Mevo. Będzie kolejne postępowanie? - Dziennik Bałtycki

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie