Premier się o tym dowie

(ros)
Decyzja o finansowaniu budowy obwodnicy doszła do najwyższych wykonawczych władz państwowych, i to podwójnie. Burmistrz Chojnic skierował list do Kazimierza Marcinkiewicza, Prezesa Rady Ministrów RP.

Decyzja o finansowaniu budowy obwodnicy doszła do najwyższych wykonawczych władz państwowych, i to podwójnie. Burmistrz Chojnic skierował list do Kazimierza Marcinkiewicza, Prezesa Rady Ministrów RP.
- Otrzymałem też informację z różnych źródeł, że na najbliższym posiedzenia ma być wprowadzona autopoprawka do budżetu państwa - informuje Arseniusz Finster, burmistrz Chojnic. - Początek budowy miałby być sfinansowany z rezerwy budżetowej .

Walka o pieniądze na budowę obwodnicy rozpoczęła się w ostatnich dniach grudnia 2005 roku. Miało być 18 milionów złotych w 2006 roku, jednak 20 grudnia okazało się, że nie ma ani złotówki w budżecie Ministerstwa Transportu na budowę chojnickiej obwodnicy. Wszystkie, niekiedy kosztowne formalności związane z tą inwestycją zostały już spełnione - gotowy projekt, zrealizowane wykupy nieruchomości pod inwestycję. Pochłonęły one dotąd 10 milionów złotych z budżetu państwa.
- Między innymi o tym piszę do premiera - informuje burmistrz Finster. - Mam nadzieję, że ten problem go zainteresuje i z optymizmem będziemy czekali na decyzję.

Na apel burmistrza zareagowało już wiele środowisk. Oprócz samorządów miasta, gmina Chojnice i powiat niemal równocześnie uchwaliły stanowiska w tej sprawie. Po kilku dniach dołączyli doń działacze chojnickiego oddziału Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego. Aktywni byli także liczni posłowie PO i PiS: Tadeusz Cymański, Jolanta Szczypińska, Zdzisław Kozak, Stanisław Lamczyk, Marek Biernacki. W środę do burmistrza Chojnic dołączył kolejny sojusznik - Waldemar Jaroszewicz, prezes Związku Miast i Gmin Morskich.
- Wcześniej wspierałem budowę autostrady A 1, więc i teraz pomogę - deklaruje Jaroszewicz. - Sprawę chojnickiej obwodnicy poznałem już w rozmowie z Mieczysławem Strukiem, wicemarszałkiem województwa pomorskiego.
Lista sojuszników z pewnością się powiększy.

Te modele aut importujemy najczęściej w Polsce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie