Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przedszkole Samorządowe nr 9 Chojnice: Z integracji nie zrezygnują

opr. As
W Przedszkolu Samorządowym nr 9 odbyło się spotkanie rodziców dzieci niepełnosprawnych, z orzeczeniami i oczekującymi na orzeczenia z uczestnikami konkursu na prowadzenie placówki niepublicznej. Przedstawiono trzy programy funkcjonowania integracji i udzielono odpowiedzi na zadane przez zebranych pytania. Spotkanie poprowadził burmistrz Arseniusz Finster.

Dyrektor przedszkola Barbara Strzałkowska opowiedziała o początkach integracji, która nieprzerwanie od 1992 roku rozwija się. Obecnie dzieci niepełnosprawnych, z orzeczeniem i opinią o wczesnym wspomaganiu jest 26. Są także dzieci o nauczaniu indywidualnym. Nauczycieli zatrudnionych jest 22 i każdy z nich ma ukończone średnio 3 kierunki studiów pedagogicznych.

Dodatkowo zatrudniani są specjaliści. Jak zaznaczyła pani dyrektor, praca z niepełnosprawnym dzieckiem rozpoczyna się od rodzica. Na podstawie spotkań, obserwacji i rozmów z nimi tworzy się dla dzieci indywidualne programy terapeutyczne. Pani dyrektor opowiedziała także o pracy z dziećmi niepełnosprawnymi i o tym ile serca trzeba w nią włożyć.

Zobacz także:
Policja apeluje: Bezpieczne święta - nie daj się okraść

Następnie swój program przedstawili państwo Paterek, którzy chcieliby integrację poszerzyć o zajęcia rehabilitacyjne na basenie, hipoterapię oraz dogoterapię. W planach mają też przystąpienie do ogólnopolskiego programu „Optymistyczne Przedszkole”. Program ten polega na silnej współpracy dziecka, nauczyciela i rodzica. Trwa 5 lat i kończy się certyfikatem. Państwo Paterek zaznaczyli również, że integracja jest dla nich priorytetem i nie zamierzają z niej rezygnować.

Z integracji nie chcą rezygnować także państwo Sołtysińscy. Ich zdaniem, rodzice są klientami i to oni stawiają warunki jak powinno być w placówce. Magdalena Schmidt-Sołtysińska zapewniła, że razem z mężem są otwarci na propozycje rodziców i na zasadzie dialogu rozwieją wątpliwości dotyczące integracji. Zaprzeczyła także słowom, o rzekomym zwolnieniu kadry pedagogicznej po przejęciu placówki. Podmiot ten zamierza pracować w oparciu o metody takie jak Weroniki Sherborne, Knillów, Labana czy metodę „dobrego startu”. Wszystkie będą dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci.

Pytania rodziców do oferentów dotyczyły najczęściej zajęć terapeutycznych i dodatkowych, opieki medycznej, urlopowania dzieci oraz posiłków.

Źródło: www.chojnice.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chojnice.naszemiasto.pl Nasze Miasto