Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rodzice uczniów cały czas negatywnie oceniają edukację zdalną. 89 procent uważa, że jest ona gorsza od nauki stacjonarnej

Aleksandra Kiełczykowska
Aleksandra Kiełczykowska
Rodzice uczniów cały czas negatywnie oceniają edukację zdalną. 89 procent uważa, że jest ona gorsza od nauki stacjonarnej
Rodzice uczniów cały czas negatywnie oceniają edukację zdalną. 89 procent uważa, że jest ona gorsza od nauki stacjonarnej fot: tomasz czachorowski/polska press
Według sondażu przeprowadzonego przez Centrum Badania Opinii Społecznej 89 procent rodziców uczniów jest zdania, że nauka zdalna jest mniej efektywna niż nauka stacjonarna. Tylko 5 procent uważa odwrotnie.

Sondaż Centrum Badania Opinii Społecznej zbadał opinię rodziców uczniów na temat jakości nauki zdalnej podczas pandemii koronawirusa.

Pierwsze pytanie zdane podczas badania brzmiało „czy Pana(i) zdaniem, jesienią szkoły radziły sobie z nauka lepiej czy gorzej niż wiosną?”

53 procent pytanych uznało, że szkoły lepiej radziły sobie jesienią 2020 roku niż wiosną tego samego roku. 27 procent natomiast uznało, że zarówno jesienią jak i wiosną radziły sobie w takim samym stopniu. 8 procent ankietowanych odpowiedziało, że jesienią placówki radziły sobie gorzej.

12 procent nie potrafiło zadecydować.

„Pomimo dostrzeganej poprawy, jaka nastąpiła w przygotowaniu szkół do edukacji zdalnej, rodzice na ogół gorzej oceniają jakość nauki online niż stacjonarnej. Ogromna większość z nich uważa, że jakość nauki zdalnej jest gorsza od jakości nauki stacjonarnej, a ponad połowa jest zdania, że jest ona zdecydowanie gorsza. Jedynie nieliczni sądzą, że jest porównywalna bądź lepsza” – przekazało CBOS.

Podczas badania zapytano także rodziców, jak ogólnie oceniają jakość zdalnego nauczania.

62 procent uznało, że jest ona zdecydowanie gorsza od jakości nauki stacjonarnej, a 27 procent odpowiedziało, że jest trochę gorsza. Tym samym aż 89 procent pytanych wraziło negatywną opinię o jakości nauki zdalnej względem tej stacjonarnej.

3 procent ankietowanych stwierdziło, że jakość nauki zdalnej jest zdecydowanie lepsza od stacjonarnej, a 2 procent, że jest trochę lepsza. Czyli dla porównania, tylko 5 procent Polaków wraziło pozytywną opinię o jakości nauki zdalnej względem tej stacjonarnej.

1 procent rodziców wybrał „trudno powiedzieć.”

Badanie zrealizowano w dniach od 4 do 14 stycznia 2021 roku na próbie liczącej 1150 osób (w tym: 44,1% metodą CAPI, 42,8% – CATI i 13,1% – CAWI).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rodzice uczniów cały czas negatywnie oceniają edukację zdalną. 89 procent uważa, że jest ona gorsza od nauki stacjonarnej - Portal i.pl

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto