Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stowarzyszenie Miasteckiej Telewizji Kablowej sprzedaje swoją sieć

L. Literski, M. Węsierski
Program lokalny w miasteckiej sieci Petrusa ma należeć do Krzysztofa Drozda. fot. mateusz węsierski
Program lokalny w miasteckiej sieci Petrusa ma należeć do Krzysztofa Drozda. fot. mateusz węsierski
Chojnicki Petrus będzie mógł kupić sieć telewizji kablowej w Miastku. W ten sposób obejmie swoim zasięgiem kolejne miasto na Pomorzu. Delegaci Stowarzyszenia Miasteckiej Telewizji Kablowej jeszcze kilka miesięcy temu ...

Chojnicki Petrus będzie mógł kupić sieć telewizji kablowej w Miastku. W ten sposób obejmie swoim zasięgiem kolejne miasto na Pomorzu. Delegaci Stowarzyszenia Miasteckiej Telewizji Kablowej jeszcze kilka miesięcy temu nie zgadzali się na sprzedaż. Wszystko jednak zmieniło się, gdy Petrus rozpoczął rozmowy o wykupieniu sieci światłowodowej od miasteckiej firmy Comel, która zajmuje się dostarczaniem internetu. Ta transakcja niebawem zostanie sfinalizowana.

- Aktualnie świadczymy cztery usługi: telewizja kablowa-internet-telefon-telewizja cyfrowa. Wszystkie będą niedługo dostępne dla abonentów w Miastku - zapewniał już w ubiegłym tygodniu Marek Wieczorkiewicz, prezes firmy Petrus.

W piątek wieczorem zebrał się zarząd stowarzyszenia i podjęto decyzję o sprzedaży całej sieci.

- Nie było innego wyjścia - zapewnia Zbigniew Radecki, prezes SMTK. - W 2010 roku wszystkie sieci analogowe muszą przejść na nadawanie cyfrowe. Nie będzie nas stać na wydanie kilku milionów złotych. Poza tym Petrus to potentat i nie mieliśmy najmniejszych szans, aby z nim konkurować. Za góra pół roku i tak przegralibyśmy wszystko. A sprzedając sieć, kilka osób jeszcze zarobi - dodaje.

Kwota, za jaką Petrus, który w Miastku będzie działał już od początku 2008 roku, kupił miastecką kablówkę, jest na razie tajemnicą.

Sieć SMTK to 1870 abonentów. Do tej pory płacili oni 15 złotych za 34 kanały. Wchodząc na miastecki rynek Petrus zwiększy liczbę programów i poprawi ich jakość. Wzrośnie jednak również cena. Najdroższy pakiet z 63 kanałami kosztuje w tej sieci 44 zł.

W Miastku na pewno zostanie program lokalny. Prawdopodobnie jednak koncesję od stowarzyszenia, które po sprzedaży sieci zostanie zlikwidowane, przejmie Krzysztof Drozd. Przygotowywał on ten program już od kilku lat.

- Jestem tym zainteresowany - potwierdza. - Petrus zarezerwował nawet kanał na program lokalny, który w Miastku cieszy się dużą popularnością. Według propozycji Petrus miałby płacić firmie Drozda określoną stawkę od każdego gniazda abonenckiego. Miastczanie będą mogli wybrać pakiet z programem lokalnym lub bez niego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chojnice.naszemiasto.pl Nasze Miasto